سرویس پروژه‌های عمرانی

خلاصه

در پروژه های عمرانی و طرحهای زیر بنایی که به صورت بارز از تحولات تکنولوژی تاثیر می پذیرند استفاده از روشها و ساختارهای نوین مدیریت امری اجتناب ناپذیر است.

سرویس پروژه‌های عمرانی

در پروژه های عمرانی و طرحهای زیر بنایی که به صورت بارز از تحولات تکنولوژی تاثیر می پذیرند استفاده از روشها و ساختارهای نوین مدیریت امری اجتناب ناپذیر است. یکی از روش های نوین مدیریت و اجرای پروژه ها، روش «طرح و ساخت» می باشد که امروزه طرفداران زیادی بین دست اندرکاران اجرای پروژه ها پیدا کرده است. این روش در مجموعه روشهای دو عاملی (کارفرما-پیمانکار) جای داشته که در آن کارفرما مسئولیت طراحی و اجرای پروژه را از طریق یک قرارداد به پیمانکار (طراح-سازنده) واگذار می کند.

در پژوهش حاضر به منظور شناسایی جنبه های عملی استفاده از روش طرح و ساخت در پروژه های عمرانی دو طرح مجتمع ورزشی دانشگاه گلستان و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان مطالعه موردی، مورد بررسی قرار گرفت. روش طرح و ساخت که در پروژه¬های عمرانی مورد استفاده قرار گیرد دارای تفاوت هایی با مشخصات نظری این روش نیز داشته که منجر به محقق نشدن کلیه خصوصیات این روش و عدم بهره گیری بهینه از آن شده است.

به طور کلی یافته ها نشان می دهد مهمترین مزیت عامل جذابیت این روش برای کارفرمایان، همکاری، هماهنگی و تلفیق سه فعالیت….

موضوع و هدف تحقیق

اهمیت تحقیق و سابقه آن

محدودیتها و مشکلات تحقیق

مروری بر ادبیات موضوع

روش های قراردادی اجرای طرح های عمرانی

استراتژی قرارداد

بررسی روشهای قراردادی مختلف برای اجرای پروژهها

روش متعارف (طراحی- مناقصه-اجرا)

روش مدیریت اجرا

روش طرح و ساخت (دو عاملی)

روش ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT)